Лабораторні досліди на уроках хімії

Лабораторні роботи - це короткочасний учнівський експеримент, який учні виконують під керівництвом учителя, відповідно до інструкції підручника для здобуття і закріплення знань.

Демонстраційні досліди, вчителі хімії Мелітополь Все обладнання для лабораторних робіт розміщується на столах учнів. Найчастіше виконують по два учні, рідше індивідуально. Результати робіт, спостереження, рівняння реакцій учні записують у зошит.

Форма проведення лабораторних робіт може бути фронтальною або груповою. Під час фронтальної весь клас виконує однакові досліди. Групова форма передбачає виконання дослідів групами учнів за різними завданнями. Групова форма дає змогу здійснювати індивідуальний підхід до учнів: разом із загальними для всіх завданнями учні одержують завдання різної складності.

Перелік лабораторних дослідів з хімії за новою програмою 2017 року:

7 клас

  1. Дослідження будови полум'я
  2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).
  3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.
  4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.
  5. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу.
  6. Дослідження реакцій, що супроводжуються випаданням осаду.
  7. Дослідження реакцій, що супроводжуються зміною забарвлення.
  8. Дослідження реакцій, що супроводжуються появою запаху.
  9. Дослідження реакцій, що супроводжуються тепловим ефектом.
  10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.

8 клас

  1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
  2. Взаємодія лугів з кислотами в розчині.
  3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
  4. Взаємодія металів із солями у водному розчині.
  5. Взаємодія солей з лугами у водному розчині.
  6. Реакція обміну між солями в розчині.
  7. Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну.

9 клас

  1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.
  2. Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.
  3. Дослідження рН харчової і косметичної продукції.
  4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.
  5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу.
  6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.
  7. Виявлення хлорид-іонів у розчині.
  8. Виявлення сульфат-іонів у розчині.
  9. Виявлення карбонат-іонів у розчині.
  10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.
  11. Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом.
  12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.
  13. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).
  14. Взаємодія крохмалю з йодом.

10 клас, рівень стандарту

  1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах.
  2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом.
  3. Біуретова реакція.
  4. Ксантопротеїнова реакція.

11 клас, рівень стандарту

  1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів.
  2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.
  3. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+).
  4. Виявлення у розчині катіонів Феруму(3+).
  5. Виявлення у розчині катіонів Барію.
  6. Виявлення у розчині катіонів амонію.
  7. Виявлення у розчинах силікат-іонів.
  8. Виявлення у розчинах ортофосфат-іонів.
Кiлькiсть переглядiв: 885

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.