Демонстраційний експеримент на уроках хімії

Демонстрації — початковий етап, на якому формується спостережливість. Їх проводить учитель перед цілим класом (також може проводити учень). Проводяться головним чином при викладі нового матеріалу і дозволяє за невеликий проміжок часу зробити наочними важливі висновки або узагальнення з області хімії, навчити виконувати лабораторні досліди, окремі прийоми й операції.

До нього звертаються, коли: Демонстраційні досліди, вчителі хімії Мелітополь

  • учні в достатній мірі не володіють технікою виконання дослідів;
  • технічне оснащення досліду складне для учнів;
  • за умовами техніки безпеки учням не дозволяється працювати з такими реактивами.
Демонстраційний хімічний експеримент повинен бути безпечним, простим, супроводжуватися необхідними поясненнями.

Демонстраційні досліди з хімії, вчителі Мелітополя Перелік демонстраційних дослідів з хімії за новою програмою:

7 клас

  1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом .
  2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.
  3. Періодична система хімічних елементів.
  4. Зразки металів і неметалів.
  5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний).
  6. Добування кисню з гідроген пероксиду.
  7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.
  8. Доведення наявності кисню.
  9. Спалювання простих і складних речовин.
  10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.
  11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.
  12. Взаємодія карбон(ІV) оксид з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.

8 клас

  1. Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми).
  2. Моделі атомів (віртуальні 3D).
  3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D).
  4. Моделі кристалічних ґраток різних типів.
  5. Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
  6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини).
  7. Зразки оксидів.
  8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою.
  9. Зразки кислот.
  10. Хімічні властивості кислот.
  11. Зразки основ.
  12. Хімічні властивості лугів.
  13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ.
  14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду.
  15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей.
  16. Зразки солей.
  17. Хімічні властивості солей.
  18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився.

9 клас

  1. Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді).
  2. Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота).
  3. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах
  4. Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції.
  5. Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу.
  6. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування).
  7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння.
  8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів.
  9. Дія етанової кислоти на індикатори.
  10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами.

Критерії оцінювання учнівських презентацій 10 клас, рівень стандарту

  1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ).
  2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування)
  3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот.
  4. Окиснення етанолу до етаналю.
  5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально).
  6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжо одержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально).
  7. Ознайомлення зі зразками естерів.
  8. Відношення жирів до води та органічних розчинників.
  9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально).
  10. Окиснення глюкози аміачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально).
  11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально).
  12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально).
  13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.

11 клас, рівень стандарту

  1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D).
  2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування).
  3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування).
  4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування).
  5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду.
  6. Зразки кристалічних і аморфних речовин.
  7. Зразки металів і їхніх сплавів.
  8. Зразки неметалів.
  9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування).
  10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію.

....

Кiлькiсть переглядiв: 1814

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.