Хімічний експеримент
Специфічним методом предмету «хімія», що пов’язує основний і процесуальний блоки є хімічний експеримент. За умови правильної організації, він одночасно є важливим джерело навчально-наукової інформації та засобом створення проблемних, пошукових і дослідницьких ситуацій, під час вирішення яких в учнів формуються вміння й якості до самоосвіти.
Шкільний хімічний експеримент має чотири основні види:
Демонстраційний експеримент відноситься до словесно-практичного методу навчання. Проводиться головним чином при викладі нового матеріалу і дозволяє за невеликий проміжок часу зробити наочними важливі висновки або узагальнення з області хімії, навчити виконувати лабораторні досліди, окремі прийоми й операції. Для самоосвіти це означає формувати способи дій.
Перелік демонстраційних дослідів згідно нової програми 2017 року
Лабораторні досліди – вид самостійної роботи, що припускає виконання короткотривалих хімічних дослідів на будь-якому етапі уроку для більш продуктивного засвоєння матеріалу й одержання конкретних уявлень і міцних знань. Під час лабораторних дослідів удосконалюються експериментальні вміння й навички, а також вміння працювати самостійно. Отже удосконалюються способи дій і формується найважливіша якість самоосвіти – самостійність.
Перелік лабораторних дослідів згідно нової програми 2017 року
Практичні роботи – вид самостійної роботи, коли учні виконують хімічні досліди після вивчення теми. Вона сприяє закріпленню отриманих знань в нових ситуаціях і розвитку інтелектуальних вмінь (аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки), а також формуванню й удосконаленню експериментальних умінь і навичок. Практичну роботу учень виконує самостійно, що сприяє підвищенню дисципліни, зібраності й відповідальності.
Перелік практичних робіт згідно нової прграми 2017 року
"Практичні роботи з хімії 10 клас" (профііль). Методичні рекомендації Мерзлікіна В.В. 2015 рік
"Практичні роботи з хімії у 8-9 класах." Методичний посібник, автор Дехтяренко С.Г. 1999 рік
"Практичні роботи з хімії у 10-11 класах". Методичний посібник, автор Дехтяренко С.Г. 2000 рік
Домашній експеримент – вид самостійної роботи, що виконується без контролю з боку вчителя, але з безумовним дотриманням техніки безпеки. Їх виконання привчає самостійно планувати й організовувати експеримент, застосовувати отримані знання, вміння й навички в нових ситуаціях та формує вміння презентувати результати власного (групового) спостереження або дослідження
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
"Віртуальна лабораторія" для 10 класу за новою програмою на платформі "Електронні засоби навчання". Інструкція до використання для вчителя.
Коментарi