Сучасний урок

Основні вимоги до сучасного уроку:

/Files/images/0006-015-Obrazovatelnaja-sistema-SHkola-2100.png

  • Побудова уроку на основі закономірностей навчально-виховного процесу (конкретні і загальні закономірності).
  • Оптимальне поєднання і реалізація на уроці всіх дидактичних принципів і правил.
  • Забезпечення умов для продуктивної пізнавальної діяльності учнів з урахуванням їхніх інтересів, нахилів і потреб.
  • Встановлення міжпредметних зв’язків, усвідомлених учнями.
  • Зв’язок з раніше засвоєними знаннями й уміннями, опора на досягнутий рівень розвитку школярів.
  • Стимулювання й активізація розвитку всіх сфер особистості.
  • Логічність і емоційність усіх етапів навчально-пізнавальної діяльності.
  • Ефективне використання педагогічних засобів.
  • Зв’язок з життям, особистим досвідом учнів.
  • Формування практично-необхідних знань, умінь, навичок, раціональних прийомів мислення та діяльності.
  • Формування уміння вчитися, потреби постійного поповнення своїх знань.
  • Діагностика, прогнозування, проектування і планування кожного уроку.

Кожний урок реалізує триєдине завдання:

навчити, розвинути, виховати

За цим критерієм загальні вимоги до уроку конкретизуються дидактичними, розвиваючими і виховними вимогами.

До дидактичних (освітніх) вимог належать:

    • а) чітке визначення освітніх завдань кожного уроку;
    • б) раціональне визначення змісту уроку з урахуванням соціальних і особистісних потреб;
    • в) впровадження новітніх технологій пізнавальної діяльності;
    • г) раціональне поєднання різноманітних форм і методів навчання;
    • д) творчий підхід до побудови структури уроку;
    • е) поєднання різних форм колективної діяльності з самостійною діяльністю учнів;
    • ж) забезпечення оперативного зворотного зв’язку; дієвого контролю й управління.

До розвиваючих вимог належать:

    • а) формування і розвиток в учнів позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності, творчої ініціативи й активності;
    • б) вивчення й урахування рівня розвитку та психічних властивостей учнів, проектування “зони найближчого розвитку”;
    • в) стимулювання нових якісних змін у інтелектуальному, емоційному, соціальному розвиткові учнів.

Виховні вимоги до уроку включають:

    • а) визначення виховних можливостей навчального матеріалу, діяльності на уроці;
    • б) постановку і дотримування виховних завдань, зумовлених цілями і змістом навчальної роботи;
    • в) формування в учнів життєво необхідних якостей: старанності, відповідальності, ретельності, охайності, самостійності, працездатності, уважності, чесності та ін.;
    • г) формування світоглядної, моральної, правової, політичної, художньо-естетичної, економічної, екологічної культури;
    • д) співробітництво і партнерство з учнями, зацікавленість у їхніх успіхах.

Крім перерахованих вимог до уроку в педагогічній літературі виділяються й інші вимоги: організаційні, психологічні, управлінські, санітарно-гігієнічні, етнічні та ін.

Кiлькiсть переглядiв: 574

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.